Bijna een derde van de werkweek is een medewerker kwijt aan het afhandelen van e-mailverkeer. Dit kost het bedrijfsleven jaarlijks niet alleen veel tijd, maar vooral geld.
Uit onderzoek van McKinsey& Company is gebleken dat een gemiddelde medewerker 28% van de tijd bezig is met het afhandelen van e-mailverkeer. Dit percentage stijgt de komende jaren.
De verschuiving is duidelijk merkbaar: niet alleen loopt meer en meer communicatie intern binnen organisaties via e-mail, maar ook klanten, prospects en leveranciers gebruiken meer en meer de digitale post. De telefoon blijft nummer 1 als klachtkanaal (73%), maar e-mail neemt een duidelijke tweede plaats in met 14%, een percentage dat alleen maar zal groeien.
Externe hulp, interne besparing
Steeds meer bedrijven zien dit in en laten -een deel van- het e-mailverkeer verwerken door gespecialiseerde partijen en behalen hierdoor intern een tijd- en kostenbesparing.
“Een zeer groot deel van de binnenkomende e-mails binnen een bedrijf kan centraal afgehandeld worden. Dit is niet alleen efficiënt met betrekking tot de afhandeling van de e-mails zelf, maar betekent ook dat medewerkers tijd overhouden voor overige werkzaamheden” aldus Jef Ravelli, klantcontact specialist.
In de markt is de trend te zien dat bedrijven niet alleen traditioneel het telefoonverkeer uitbesteden, maar ook steeds meer het binnenkomend e-mailverkeer. Er is zelfs sprake van een verdrievoudiging.
Bron:
http://www.mckinsey.com/insights/high_tech_telecoms_internet/the_social_economy
https://www.interswitch.nl/over-interswitch/nieuws/%E2%80%9Czoveel-keuzes,-maar-een-golden-oldie-keeps-standing-strong%E2%80%9D/31/#.Ujq_X9JSifU