2020 is niet alleen het jaar van Corona, maar ook van van ons 40-jarig bestaan. Hier willen we toch bij stil blijven staan. Bijvoorbeeld met dit artikel waarbij we u graag langs de locaties voeren waar wij in de loop der tijd gevestigd zijn geweest.
Hoofdstuk 1: Het Vondelpark
Bart Mouwen begint in 1980 het bedrijf Interswitch b.v.
Interswitch is, zeker in die tijd, een van de weinige telefoondiensten die 24/7 service biedt aan klanten. Voor de nachtdienst waren een stretcher en slaapzak aanwezig.
In die tijd kwam er bij de telefoondienst nog niet zo veel telefoon binnen in de nachtelijke uren als nu.
In een vrijstaand pand (een villa) aan de Koningslaan, bij het Vondelpark in Amsterdam zaten de collega’s in het souterrain. Zij werkten met een ouderwetse
grijze draaischijf telefoon, een notitieboek en een pen.
Van elk gesprek, maar ook van telexberichten werd een geschreven notitie gemaakt en bewaard in een“berichtencarrousel”:
een kaartenbak met voor elke klant een apart genummerd vakje.
Klanten belden om te horen of er nog berichten waren, de telefoniste moest naar de kaartenbak lopen,
de notities pakken en voorlezen. Veel klanten kwamen ook langs bij Interswitch om
de notities op te halen en een praatje te maken met de telefonisten.
De locatie leende zich tijdens mooi weer uitstekend om voor of na een telefoondienst te ontspannen op het grote terras aan het Vondelpark.
Een aantal collega’s combineerden dit met een wandeling of hardlooprondje door het park.
Een van onze huidige collega’s, werkte ook toen al (!) bij Interswitch en vertelt:
“Er waren in het begin nog geen computers en zelfs geen koffieapparaat. Elke ochtend werd er een pot sterke en een pot slappe koffie gezet. Verder werd er brood en kaas verstrekt.”
Later werden de werkplekken gemoderniseerd. Er kwamen computers en een koffieapparaat. En zelfs een afwasmachine. Onderstaande video neemt u mee in een tijdmachine en geeft een mooi kijkje achter de schermen van de telefoondienst van Interswitch aan de Koningslaan in de jaren 90 van de vorige eeuw.
Hoofdstuk 2: De Sloterkade
In 2003 nam Jef Ravelli het stokje over. Interswitch was inmiddels al gevestigd in een pand aan de Sloterkade. Dit ook weer op loopafstand van het Vondelpark. Deze ruimte was groter en leende zich voor de verdere groei in aantal klanten en medewerkers.
Naast het leuke uitzicht op het water van de Sloterkade bevond het kantoor zich ook tussen vele eettentjes en cafés, een levendige buurt waar altijd wel wat te doen was. Het pand werd gedeeld met onder andere RTVNH.
Hoofdstuk 3: De Anthony Fokkerweg
In 2005 werd er weer verhuisd. Aan de Anthony Fokkerweg vonden we een ruimte (twee verdiepingen) waar we genoeg ruimte hadden en er plek was om nog verder door te groeien. Mede door de uit de markt verder toegenomen vraag naar 24 uurs Bereikbaarheidsdiensten.
Op deze locatie hebben wij ook een grote professionaliseringsslag doorgemaakt. Doordat wij op systemen van klanten zelf konden gaan werken werden wij steeds meer een verlengstuk van de organisaties van onze opdrachtgevers. Ook werden diensten als de opvang van e-mails en sms-berichten hier geïntroduceerd.
Hoofdstuk 4: Gezinsuitbreiding
In 2008 kwam er een stukje Interswitch bij en wel in Heerhugowaard, omdat daar een telefoonservice werd overgenomen.
Digitaal konden de collega’s in Heerhugowaard en Amsterdam toch nauw met elkaar samenwerken. Minimaal 1 keer per week ging er een collega van een van de ondersteunende diensten van Amsterdam naar Heerhugowaard. Om te coachen, functioneringsgesprekken te voeren, IT zaken op te pakken etc.
In 2009 nam Interswitch nog een antwoordservice over en we kregen er een zusje bij in Drachten. Twee collega’s rijker, die vanaf het begin elke maand een dagje naar Amsterdam komen. Zo leerden we elkaar toch goed kennen en zij zijn tot op de dag van vandaag nog steeds Interswitchers.
Hoofdstuk 5: De Poeldijkstraat
In januari 2013 hebben wij onze intrek genomen op de huidige locatie op de Poeldijkstraat. Op steenworp afstand van zowel de Anthony Fokkerweg als de Sloterkade.
De collega’s uit Heerhugowaard zijn vanaf dat moment ook werkzaam op het kantoor in Amsterdam.
Wij zijn zelf erg trots op onze mooie, moderne en prettige werkomgeving. Ook van bezoekers ontvangen we altijd veel complimenten over de inrichting, de mooie lichtval, onze eyecatcher bij binnenkomst: een echte Engelse rode telefooncel.
Hoofdstuk 5: Thuiswerken
Ten tijde van het plaatsen van dit bericht heeft Interswitch tijdelijk een heleboel locaties. Door de maatregelen rondom Corona zijn ook wij voor een deel overgaan tot werken op afstand. Niet alleen een deel van de Call-Experts maar ook medewerkers van de ondersteunende diensten werken vanuit huis. Zo kunnen de collega’s die wel op kantoor werken (en dit gaat als vanouds gelukkig nog steeds 24 uur per dag door) op veilige afstand van elkaar werken.
Samen nog steeds een hele solide Interswitch, waarin we onze klanten en hun bellers nog steeds van goede service kunnen voorzien.
#workingalonetogether